Stichting Naaste

Een interkerkelijke vrijwilligersorganisatie die (ex-)gedetineerden helpt bij terugkeer in de maatschappij

Kleurrijk gezelschap

De vrijwilligers bij Stichting NAASTE is een kleurrijk gezelschap van mensen met een kerkelijke of niet kerkelijke achtergrond.
Ze zijn zeer gemotiveerd en betrokken bij het welzijn van de (ex-) gedetineerde medemens, die vaak door de samenleving moeizaam geaccepteerd wordt.

Wij vinden het belangrijk dat de vrijwilligers goed begeleid en ondersteund worden in hun werkzaamheden.
Voordat een vrijwilliger begint, wordt er een basistraining gevolgd om zo gedegen voorbereid aan de slag te kunnen gaan. Daarnaast worden er met regelmaat trainingen aangeboden en thema’s behandeld tijdens de vrijwilligersbijeenkomsten. Intervisie is daar ook een belangrijk onderdeel van om zo van elkaar te kunnen leren.

De matching van een vrijwilliger met een (ex-)gedetineerde wordt zorgvuldig en in samenspraak gedaan.
Dit is altijd maatwerk!

Heb je vragen of interesse om bij ons vrijwilliger te worden, neem gerust contact met ons op.

→ Contact